woensdag 24 december 2014

Goudvis in kerstboom


De Leeuwarder Courant vroeg voor de kersteditie foto’s van dierbare kerstballen met een verhaaltje erbij. Ik heb onderstaande foto met verhaaltje ingestuurd. Op pagina 31 van woensdag 24 december staat mijn goudvis en op de web editie ook, daar met het complete verhaal.

 

Uniek: goudvis in kerstboom!

Mijn dierbaarste kerstbal is geen bal!
Mijn dierbaarste kerstversiersel heeft geen gouden, zilveren, rode of groene kleur, het is oranje!
Mijn dierbaarste kerstversiersel is een goudvis!

Zolang ik mij kan herinneren had deze goudvis een prominente plaats in onze kerstboom. Of mijn ouders deze vis in de jaren 40 of begin jaren 50 gekocht hebben of geërfd hebben van hun ouders? Het zal altijd een raadsel blijven. Ik ben in elk geval nog nooit een tweede exemplaar tegengekomen. Ook dit jaar heeft de goudvis weer een ereplaats gekregen in onze kerstboom. Op zijn kop zit een klodder kaarsvet uit de tijd dat er nog echte kaarsjes brandden in de kerstboom. Zonder deze vis is onze boom niet compleet!

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten