vrijdag 10 mei 2013




Droomwoningen

Ik heb een neus voor mooie vakantiewoningen. Het is meestal wel even zoeken, maar dan heb je ook wat. In tegenstelling tot mensen die het onderkomen helemaal niet belangrijk vinden, je overnacht er alleen maar, verblijf ik graag in mooie huizen. Een plezierig onderkomen, waar je je thuis voelt, verhoogt mijn vakantieplezier.  Vorig jaar heb ik in mei een week doorgebracht in een unieke woning in Masserberg, midden in het Thüringer Wald. In de herfst heb ik de complete eerste etage kunnen huren van een alleraardigste woning bij St-Goar, hoog boven de Rijn. En ik ben net terug van een vakantie in Brandenburg, waar ik vlakbij Berlijn een alweer fraai vakantiehuis  had gehuurd. Alle drie de woningen hebben een grote tuin. De laatste woning ligt in een Waldsiedlung, een wijk met vrijstaande woningen omringd door hoge naaldbomen. Een oase van rust, je wordt ’s morgens om 5 uur gewekt door het gezang van veel vogels. Vijf minuten met de auto rijden naar een P+R terrein en dan kun je de S-Bahn nemen naar Berlijn. De rit van 40 tot 60 minuten naar  bijvoorbeeld de Brandenburger Tor of de Alexanderplatz vond ik geen probleem.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten