donderdag 25 april 2013

Mirages





Lerares Frans ziet ze vliegen

 Vorig jaar heb ik mijn zomervakantie doorgebracht in Malaucène ( Vaucluse ) aan de voet van de Mont Ventoux. In de hoop Mirages te zien heb ik gekeken bij het militaire vliegveld bij Orange. Helaas, geen vliegtuig te bekennen. Vorige week en deze week wordt de oefening Frisian Flag gehouden. En wat heb ik bij Leeuwarden zien vliegen. De Mirage 2000, die als thuisbasis Orange heeft. Gracieus als een echte Française, brullend als een Parijzenaar die met zijn auto vast zit in het te drukke stadsverkeer.  Wat een prachtig toestel. Vier vertoonden hun kunsten in de lucht. Ook de Mirages F-1 waren van de partij.

Verbaasd dat ik graag naar vliegtuigen kijk en zelfs vliegshows bezoek? Er zijn meer mensen met onverwachte hobby’s. Zo heb ik een collega die in de weekenden regelmatig meerijdt op een vrachtauto. Ik ken een dermatoloog die in zijn vrije tijd op zolder met treinen speelt. Laatst kwam de schilder even binnen bij mij thuis. Ik zag hem bij binnenkomst al kijken naar het poppenhuis in de kamer. Ik begon me al te schamen, ik verwachtte dat hij het belachelijk zou vinden. Maar hij vond het juist heel leuk. “ik heb altijd al een poppenhuis willen bouwen”, was zijn reactie.  Wie weet, schildert hij straks niet alleen mijn woning, maar timmert hij straks voor mij ook nog een fraai miniatuur grachtenpand.

Anja Balt

1 opmerking:

  1. Beste mevrouw Balt, wat leuk via de digitale wereld toch ineens uw naam tegen te komen. Wat schrijft uw leuke blogs, ik zelf probeer het ook, maar het is nog niet een vaardigheid die ik onder de knie heb.
    vriendelijke groet
    Tiny Duiveman (oudleerling)

    BeantwoordenVerwijderen